post

Mampreneur Nederland > vrouwelijke ondernemers | 6 uitdagingen waar vrouwen mee worden geconfronteerd

post cover

vrouwelijke ondernemers | 6 uitdagingen waar vrouwen mee worden geconfronteerd

6 Uitdagingen waar vrouwelijke ondernemers mee worden geconfronteerd (en hoe ze te overwinnen)

6 Uitdagingen waar vrouwelijke ondernemers mee worden geconfronteerd (en hoe ze te overwinnen)

Credit: Pressmaster / Shutterstock

Ondernemerschap werd ooit beschouwd als een man domein, maar het tij is gekeerd: Meer dan 9 miljoen Amerikaanse bedrijven zijn nu in handen van vrouwelijke ondernemers, die bijna 8 miljoen mensen in dienst hebben en genereren $ 1,5 miljard in de verkoop, volgens gegevens uit 2015 van de National Association of Women Business Owners.

Hoewel er meer vrouwelijke ondernemers worden geconfronteerd met vaak een reeks van uitdagingen worden deze meestal niet gedeeld door hun mannelijke collega's. Om licht te werpen op een aantal van deze verschillen, spraken vrouwelijke CEO's met Business News Daily over de belangrijkste uitdagingen waar vrouwelijke ondernemers mee worden geconfronteerd en hoe ze te overwinnen.

1. Het trotseren van maatschappelijke verwachtingen

De meeste vrouwelijke ondernemers die netwerkevenementen hebben bijgewoond kennen dit scenario: Je loopt in een overvol seminar en kan het aantal vrouwen op één hand tellen. Wanneer vrouwelijke ondernemers over zaken praten met voornamelijk mannelijke leidinggevenden, kan het zenuwslopend zijn.

In dit soort situaties kunnen vrouwen het gevoel alsof ze nodig hebben om een ​​stereotypically "mannelijke" houding ten opzichte van het bedrijfsleven te nemen: concurrerend, agressief en soms overdreven hard. Maar succesvolle vrouwelijke CEO's van mening dat de resterende trouw aan jezelf en het vinden van je eigen stem zijn de sleutels tot boven de stijgende vooropgezette verwachtingen.

"Wees jezelf, en vertrouwen hebben in wie je bent", zegt Hilary Genga, oprichter en CEO van vrouwen badmode bedrijf Trunkettes. "Je hebt het naar de plaats waar je bent door middel van hard werken en doorzettingsvermogen, maar het belangrijkste is, dat je er bent. Doe jezelf niet te voldoen aan een man idee van wat een leider zou moeten uitzien."

Sommige vrouwen kunnen ook zorgen maken over de komende uit als te agressief. Maar Alexandra Pierson, oprichter en CEO van social media app springpop, drong er bij collega-vrouwelijke ondernemers niet bezorgd over te zijn. Pierson merkte op dat, in het begin van de onderhandelingen voor de app ontwikkeling deals, vaak was ze bang om stevig te zijn en duidelijk aan te geven wat ze verondersteld om eerlijk te zijn.

"Uiteindelijk heb ik geleerd dat, vrouw of niet, zou mijn zaken mislukken als ik weigerde te verdedigen of te vechten", zegt Pierson. "Sindsdien heb ik niet langer zorgen te maken over het feit dat gezien als agressief." [Zie Related Story: 17 Redenen Vrouwen maken Grote Leiders]

2. De beperkte toegang tot financiering

Niet alle startup oprichters op zoek naar investeerders om hulp te krijgen van hun bedrijf van de grond, maar degenen die wel weten hoe moeilijk de pitching proces kan zijn. Het aantrekken van kapitaal is nog moeilijker voor vrouwen in handen van bedrijven: A 2014 Babson College verslag stelt vast dat minder dan 3 procent van de venture capital gefinancierde bedrijven hadden vrouwelijke CEO's.

Bonnie Crater, president en CEO van sales en marketing analytics bedrijf Full Circle Insights, zei venture capitalists hebben de neiging om te investeren in startups gerund door mensen van hun eigen "stam" - bijvoorbeeld een Stanford-opgeleide belegger zal willen bedrijf een Stanford aluin's Back . Dit betekent dat VC bedrijven met vrouwelijke partners hebben meer kans om te investeren in vrouwen lopen startups. Maar volgens het rapport Babson, die goed is voor slechts 6 procent van de Amerikaanse bedrijven. Vrouwen op zoek naar zakelijke beleggers moeten vertrouwen door een geweldig team en het business plan op te bouwen, Crater geadviseerd.

Beleggers die gewoonlijk op zoek naar bedrijven die hun waardering kan groeien tot meer dan $ 1 miljard dollar, zei Crater. "Denk na over hoe dat te doen," adviseerde ze. "Als je experts op uw oprichters team dat het bedrijf kan uitvoeren hebben [activiteiten] goed, zullen beleggers het vertrouwen in die mensen hebben. [U ook] moet een goed product markt fit."

Een andere manier om dit probleem op te lossen is door te werken om meer vrouwelijke beleggers die betrokken zijn bij het ondersteunen van elkaar te krijgen, zei Felena Hanson, oprichter van Hera Fund, een vrouwelijke angel investor groep. Volgens Hanson, groepen als de hare zijn "op zoek naar niet alleen inspireren en vrouwelijke investeerders aan te moedigen, maar om te groeien en te ondersteunen andere vrouwelijke ondernemers door middel van zowel de financiering en strategische educatieve workshops."

3. Het bezitten van uw prestaties

De gemeenschappelijke, consensusvorming kwaliteiten aangemoedigd bij jonge meisjes kunnen vrouwen laten onbedoeld bagatelliseren hun eigen waarde. Molly MacDonald, oprichter en CEO van The Mobile Locker Co, een startup die persoonlijke opslagruimte biedt voor evenementen, zei dat ze vond het altijd moeilijk om haar eigen waarde als leider over te brengen.

"Als ik het heb over het bedrijf ... ik altijd mezelf zeggen 'wij' in plaats van 'ik'", zegt MacDonald. "Ik weet dat ik in dit patroon gevallen om twee redenen: Het gebruik van de eerste persoon die successen te bespreken voelt voor mij alsof ik opscheppen, en ik kan niet schudden het idee dat als iemand weet het is gewoon me in de controle, de waarde van wat we zullen naar beneden gaan. Zoals ik het bedrijf te laten groeien, ik ben het maken van een poging om te bezitten wat ik heb bereikt. "

Ook Shilonda Downing, oprichter van Virtual Work Team, adviseerde vrouwen om de waarde van hun creatieve ideeën te herkennen.

"Ik heb gehad om mezelf te vangen af ​​en toe toen ik merkte dat ik al te veel weg zonder een financiële toezegging van een potentiële klant," zegt Downing. "[I] aan andere vrouwen waarde hechten aan hun kennis ook."

Sharon Rowlands, CEO van digitale marketing bedrijf ReachLocal, het erover eens dat het vertrouwen is de sleutel tot succes, zelfs als je tegen een boardroom vol met mannen. Rowlands opgemerkt dat wanneer ze een nieuw aangestelde CEO was, ze vaak het gevoel van haar ideeën ontving meer controle dan die van haar mannelijke collega's. Echter, ze niet laten dat haar weerhouden het zijn een groot zakelijk leider.

"Ik had vertrouwen in mijn capaciteiten om het bedrijf te runnen," vertelde Rowlands Business News Daily. "Ik zorgde ervoor dat elk initiatief dat ik probeerde om vooruit te gaan omhoog werd ondersteund door een solide business case. Ik was niet voorbereid op de vragen die ik wist dat zou komen. Ik [ook] denk dat veel vrouwen hebben van nature buitengewoon gezond verstand, een scherpe intuïtief gevoel en een grote focus op mensen. Dit zijn uiterst waardevol in het bedrijfsleven en kan helpen om ons te onderscheiden als leiders. "

4. Het bouwen van een ondersteunend netwerk

Achtenveertig procent van de vrouwelijke oprichters melden dat een gebrek aan beschikbare adviseurs en mentors beperkt hun professionele groei, volgens Inc.

"Met de meerderheid van de high-level business wereld nog steeds gedomineerd door mannen, kan het moeilijk zijn om je eigen pad bles en de inleidingen en verbindingen in enkele van de meer elite bedrijfsnetwerken vergemakkelijken", aldus Hanson, die Hera Hub gevestigde co-werkruimte om steun en samenwerking tussen vrouwelijke ondernemers te bevorderen. "Zoals de meeste van het hedendaagse bedrijfsleven nog steeds ringen waar met de filosofie dat 'Het is niet wat je weet, het is wie je kent', kan dit een grote factor in uw uiteindelijke succes."

Weten waar de juiste ondersteuning netwerk te vinden is niet altijd gemakkelijk. Een paar goede plaatsen om te beginnen omvatten vrouwen gerichte networking events - zoals Womancon, Women in Technology Summit en WIN conferenties-evenals online forums en groepen die specifiek voor vrouwen in het bedrijfsleven, zoals Ellevate Network.

5. De balans tussen zakelijk en het gezin

work-life balance is een doel van vele ondernemers, ongeacht hun geslacht, maar moeders die bedrijven beginnen moeten tegelijkertijd hun gezinnen en bedrijven lopen. En in dit gebied traditionele geslacht verwachtingen vaak nog de overhand.

"Als een moeder terwijl het runnen van een bedrijf is zeer uitdagend," zei Genga. "Er zijn manieren om uw tijd in evenwicht te brengen, maar de perceptie is dat je efficiënter runnen van uw bedrijf zou kunnen zijn als je niet te maken hebben met kinderen."

Genga zei dat ze heeft geleerd niet aan tekortkomingen te nemen aan beide voorzijde te serieus, en niet winnen zichzelf omhoog over de kleine dingen, zoals het missen van een schoolreis met haar kinderen. "Mampreneurs" hebben een dubbele verantwoordelijkheid om hun bedrijven en hun families, en het vinden van manieren om de tijd te besteden aan zowel de sleutel is om echt het bereiken van dat ongrijpbare work-life balance, zei ze.

6. Omgaan met een angst om te falen

Volgens Babson College 2012 Global Entrepreneur Monitor, de angst om te falen is de top zorg van de vrouwen die startups te lanceren. Falen is een zeer reële mogelijkheid in een zakelijke onderneming, maar Delia Passi, CEO van WomenCertified en oprichter van de Women's Choice Award, zei dat het moet niet worden gezien als een negatieve.

"Je moet enorm gebrek aan enorme succes hebben," zei Passi. "Je kunt 100 'noes' nodig hebt om er een te krijgen 'ja', maar dat men 'ja' zal je meer succes morgen te maken dan u vandaag waren."

Pierson aangeboden vergelijkbaar advies voor vrouwelijke ondernemers, hen aan te moedigen om te werken door middel van de momenten van twijfel aan zichzelf, dat elke ondernemer wordt geconfronteerd.

"Ik heb geen zorgen meer als mensen me anders zal behandelen in het bedrijfsleven als gevolg van mijn geslacht ... en zijn gestopt met mezelf te vergelijken met anderen, met inbegrip van mannen," zei ze. "De bottom line is, als je succesvol bent, niemand geeft of je man of een vrouw."

Extra rapportering door Nicole Fallon Taylor.

Komende evenementen

Recente berichten

Volg me op Twitter

Instagram

Mampreneur Nederland